środa, 29 stycznia 2014

Zadanie na marzec dla klasy 1a- prezentacja prac 8 kwietnia ( wtorek)
1. Stwórzcie własną grę planszową, której motywem wiodącym będą wydarzenie roku 1989.
2.  Nadajcie jej tytuł.
3. Wykorzystajcie informacje zamieszczone na stronie www.prezydent.pl w zakładce pt. Rok 1989 .

Wskazówki:

  • Wykonajcie projekt: rozrysujcie i zaplanujcie liczbę pól
  • Ustalcie listę pytań i zadań 
  • Nanieście na pola zadania i pytania
  • Napiszcie instrukcję gry
  • Wykonajcie wszystkie dodatkowe materiały, np.pionki, kostka, gadżety, kartoniki z pytaniami, elementy zdobiące grę: figurki, symbole, grafikę, niespodzianki platstyczne
  • Możecie nadać grze formę przestrzennej makiety
Kryteria oceny:
> estetyka wykonania  1-3 pkt
> oryginalność formy graficzno- plastycznej 1-3 pkt
> język i przejerzystość instrukcji 1-3 pkt
> rożnorodność pytań i zadań precyzyjnie sformułowanych 1-3 pkt
> ogólna ocena graczy 1- 5 pkt

Uwaga!
  W tym zadaniu po raz pierwszy będziecie mieć wpływ na końcową ocenę  pracy, gdyż każda grupa wylosuje i oceni grę kolegów i koleżanek, po uprzednim sprawdzeniu, czy ich projekt gwarantuje świetną zabawę połączoną z edukacją.

Życzę powodzenia i doskonałych pomysłów!







Zadanie na luty dla klasy 1 a
1. Zapoznajcie się z treścia  Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej w artykułach od 68 do 73.
2. Przedyskutujcie w zespole, jak rozumiecie te zapisy.
3. Wykonajcie plakat  ( na dużym kartonie;  technika collage'u), który mógłby być obrazem, komentarzem, infografika do kolejnych punktów wskazanych artykułów.

Uwaga!
Technika collage'u pozwala łaczyć materiały o zróżnicowanej fakturze ( zdjęcia, wycinki gazet, własne rysunki, tkaniny, plastikowe elementy, czyli wszystko, co da się przykleić, przyczepić, przypiać).  Można też ozdabiać plakat tekstem drukowanym lub pisanym.
Życzę Wam świetnej zabawy!

Kryteria oceny plakatu:
Ciekawa kompozycja ( układ elementów) - 1-3 pkt
Czytelny i przyjrzysty  przekaz treści artykułów 1-3 pkt
Różnorodność użytych materiałów w spójnej koncepcji pracy1-3 pkt
Prezentacja na forum- 1-3 pkt

Oceny:
12-11 pkt celujaca
10-9 pkt bardzo dobra
 8-7 pkt dobra
 6- 5 pkt dostateczna
4-3  pkt dopuszczajaca

Prezentacja  w ostatnim tygodniu lutego.



poniedziałek, 13 stycznia 2014

Zadanie główne na styczeń dla zespołu redakcyjnego gazetki

1.Poszukajcie, w dostępnych Wam źródłach,  informacji  na temat żyjących jeszcze uczestników obrad Okrągłego Stołu.
2. Zdobądźcie  ich adresy e-mail lub adresy do tradycyjnej korespondencji.
3. Zredagujcie oficjalny list z prośbą o nawiązanie kontaktu i wyślijcie je do kilku osób.
4. Poprowadźcie profesjonalną korespondencję z dbałością o formę i treść, zachowanie etykiety korespondencji.

Zadanie główne na styczeń:

Opracujcie zbiór informacji (10) na temat najważniejszych wydarzeń z najnowszej historii Polski (25 lat wstecz) i przedstawcie je na osi czasu.

Zadania szczegółowe: 
Uczeń:
  1.   każdy uczeń - członek zespołu przygotowuje informację o dwóch wydarzeniach
  2.   każdy uczeń sporządza zwięzła notatkę na temat tych wydarzeń

Zespół:
  1.  opracujcie notatki  graficznie na kartce A4 z użyciem edytora tekstu
  2.   przygotujcie konstrukcję osi czasu (listewki, karton)
  3.  umieśćcie na przygotowanej wcześniej konstrukcji zgromadzony materiał
  4.  zaprezentujcie w ciekawy dla słuchacza sposób na forum klasy

Kryteria oceny osi czasu:
  •      Właściwe wyselekcjonowane najważniejsze informacje - 0-3 pkt
  •      Język informacji - zwięzły, spójny, poprawny, przystępny dla ucznia - 0-3 pkt
  •      Ciekawe opracowanie graficzne (kolorystyka, wyróżnienie, ciekawy układ graficzny, dodatkowe elementy- obrazki, naklejki, zdjęcia) 0-3 pkt


9 pkt- cel,  8-7 pkt – bdb,   6-5- db,  4-3- dst,   2-1- dop

Podsumowanie zadania, prezentacja i ocena nastąpi 28 stycznia (wtorek)

Start projektu

Projekt  edukacyjny pt. "Uczę się Ciebie,Wolności" jest odpowiedzią na ogłoszony przez Prezydenta RP konkurs "Młodzi dla wolności" w 25 rocznicę wkroczenia na drogę ku wolności i demokracji, którą będziemy obchodzić w czerwcu 2014 roku. 
Do projektu w naszej szkole przystąpiły dwa zespoły:
  • uczniowie klasy 1a pracujący w grupach
  • redaktorzy gazetki szkolnej "Szkolne Echo"
Uczestnicy projektu samodzielnie zmierzą się z najnowszą historią Polski, realizując w każdym miesiącu (od stycznia do maja) zaplanowane zadania.
Obydwa zespoły realizują własną ścieżkę projektu.
Uczniowie klasy pierwszej koncentrują się na samodzielnym docieraniu do informacji na zadany temat i przedstawieniu materiału w ciekawej formie ( m.in.oś czasu, plakat, collage, grafika).
Redaktorzy gazetki będą doskonalić formy dziennikarskie ( wywiad, list oficjalny, sonda uliczna, notatka, artykuł prasowy). Zorganizują również debatę i happening.
Wspólnym dla grup przedsięwzięciem będzie udział i organizacja quizu, w którym będą rywalizować z dorosłymi, przedstawicielami instytucji lokalnych.
Sprzymierzeńcami projektu, którzy będą z nami współpracować lub wspierać, są:
  • Gminne Centrum Kultury w Żabnie
  • Biblioteka Publiczna w Żabnie
  • Burmistrz Miasta i Gminy Żabno
  • Adam Tomczyk- twórca 
  • "Gazeta Żabnieńska"
Wszystkie zmagania uczestników oraz ich wytwory będą rejestrowane na stworzonym na potrzeby projektu blogu: uczesiewolnosci.blogspot.com

Projekt koordynują i monitorują jego autorki: 
  • Bogusława Warzecha, 
  • Katarzyna Węgrzyn, 
a opiekę techniczną  nad blogiem sprawuje 
  • Andrzej Prząda.


środa, 8 stycznia 2014

Zadanie pierwsze:

Wydarzenia z 25 lat najnowszej historii

  •  Akcesja do Unii Europejskiej
  •   Obrady Okrągłego Stołu
  •   Pierwsze wolne wybory parlamentarne po Okrągłym Stole
  •   Powołanie Rzecznik Praw Obywatelskich
  •   Powołanie Trybunału Konstytucyjnego
  •   Wolne wybory prezydenckie
  •   Strefa Schengen
  •   Wyprowadzenie z Polski wojsk radzieckich
  •   Powstanie organów samorządu terytorialnego
  •   Uchwalenie Konstytucji RP
  •   Wejście do NATO

Opracowując powyższe wydarzenia należy wskazać korzyści z nich wynikające dla zwykłego obywatela, narodu,  dla rangi Rzeczpospolitej jako państwa demokratycznego w Europie. Pamiętajcie o chronologicznym układzie.